Piero Lissoni

Vad lustigt. Det är två runda soff/loungebord som jag tittat lite extra på den senaste tiden. Det ena är i marmor med kromade ben. Det andra är iofs inte cirkelformat, men lite rundat i formen och med en fot av stål. Jag har sett dem i flera tidningar oberoende av varandra och tittat till lite extra var gång.

39941-473  39941-474

image475

Efter lite efterforskningar visar det sig att båda borden är designade av Piero Lissoni. Det i marmor heter Jelly och finns hos
Living Divani. Det andra finns med i en Lissoni Lounge Collection som produceras av Fritz Hansen. Båda två kom 2006.  

Oerhört snygga båda två!! Jag är nog lite tveksam till det här träbordet som möbelkillen tillverkat prototypen till. Det känns inte helt rätt. Vill ha ett smäckrare bord tror jag. Fick hem mina två Smile-fåtöljer igår (urläckra!) och jag tror att det skulle passa bättre med ett bord i stil med dem som Lissoni designat.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback