Ljus i meter

Elektrikern fixade även belysning under de vägghängda garderoberna i sovrummet. Jag valde "Hide a light" som är långa ljuslister med behagligt ljus. Totalt blev det ca. 4m ljuslist.

Eftersom det är sommar och ljust så syns inte effekten så bra. Jag tror dock att det kommer att bli en behaglig mysbelysning i höst!

39941-631
39941-630

Problemet är ju den fula strömbrytaren som måste upp någonstans. Helst skulle jag velat ha haft den inne i garderoben för att slippa se den, men det är ju inte praktiskt. När vi stod där och dividerade så kom elektrikern plötsligt på att han kunde koppla allt till en liten skruv :0. Fråga mig inte varför de inte föreslagit detta tidigare...men det blev helt perfekt.

Dimmer samt på- och avfunktion är nu kopplade till en helt vanlig skruv som knappt syns. Det funkar hur bra som helst: en touch på skruven = på, ny touch = av och om jag håller fingret på skruven så dimmrar den belysningen upp och ner. Finurligt och lite magiskt - dessutom slipper jag den fula strömbrytaren!!! :)

39941-633
39941-632

Kommentarer
Postat av: pernilla

vad fint! när jag var på konferens i vintras på ulriksdals slott hade de ljusslingor under sängen som gav ett underbart mysigt ljus. Blev sugen på att fixa hemma men funkade inte riktigt med sängkappan (har ful ikeasäng).

Postat av: Kix

Det är ju superläckert! Belysning på rätt ställe gör verkligen så mycket!

2007-06-28 @ 21:50:00
URL: http://kixkoll.blogg.se
Postat av: Anna-Karin

Jättefint! Men hur sjutton fungerar det att koppla belysningen till en skruv??? Känner mig helt nollställd...

2007-07-27 @ 14:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback