Möbelsnickare

Igår var möbelsnickaren här och diskuterade det som skall göras. Han börjar med garderoberna och skivan till matbordet i köket.

Det blir sju stycken garderober som sätts ihop i ett block på väggen. Storleken blir 60*220. De skall sitta bultade på väggen (och således inte nudda golvet). De sätts så att högsta punkt går i liv med rummets dörrfoder (höjd 2,50). Det betyder att de hamnar en 30 cm upp från golvet. Därunder skall det vara lite schysst belajsning.

Möbelkillen har gjort en prototyp för att visa mig dörrarna. En dörr består av  tre stycken plexiglasrutor omsluten av en 10 cm bred valnötslist. Proportionerna blir i slutändan lite annorlunda än de på bilden. Det blir en mer långsmal ruta. Jag tror det kan bli bra. Valnöten går fint ihop med sandfärgen på väggarna.

39941-395

Skivan till matbordet i köket blir i valnöt och i storleken 110 * 220. Då kan man sitta 10 st utan problem och man kan säkert klämma in någon till om det skulle knipa. Har tittat på bord som man kan dra ut och förlänga, men det är inte så snyggt med den där skarven i mitten när det är ihopdraget tycker jag. 

Garderoberna och bordskivan levereras i början av februari. Därefter är det ytterligare några saker vi har diskuterat. Jag fick klart gör mig igår att han kan göra den klädda sänggaveln!! Det blir ju perfekt! Han kan göra sängbord....men jag tror jag skall köpa något som bryter helt där. Vi talade lite om en sån där sängbänk i fotändan pch det är en piece of cake för honom. I stora rummet skall det till en tv-bänk och någon lite skänk för musikprylar. Vi kör ju all musik via datorn men det skall väl till någon sub-wofer av något slag antar jag som man vill gömma undan. 

Därefter talade vi soffbord. Han hade ett bord som han hade ritat men ännu ej producerat som han var rätt uppspelt över. Han ville gärna att jag skulle komma och kolla på ritningen. Men det är samma där..kanske jag skall ha något som bryter helt som t.ex Allards Chicago.

I lilla badrummet skall det till lite dörrar för tvättmaskinsutrymmet. När allt detta är fixat så är det dags att börja tänka på skafferiet/vinkällaren. Där skall det upp en del inredning oxo.

Jag är nog en bra kund till honom :).

Kommentarer
Postat av: Anonym

testar jag kan inte lämna meddelande hos dig

2007-01-17 @ 20:24:17
Postat av: Anonym

du som gillar orientalisk 8 du har skrivit om det förut iallafall

:-)
lite tips...
http://www.tabboulihouse.se/
http://www.nostalgi-fyn.dk/group.asp?group=8&sub=8

2007-01-17 @ 20:31:02
Postat av: Anonym

http://cazami.se/
http://www.justmorocco.com/cat_moroccanfurniture.cfm

2007-01-17 @ 20:32:52
Postat av: Anonym

http://www.designdirekt.se/proddet.asp?grp=Lite%20av%20varje
http://www.interiorinternet.com/catalogue/p_nofin1.asp?SN=Seating&S=9&C=14&PS=014027

2007-01-17 @ 20:33:24
Postat av: Linnea

Oj, vad mycket ni beställer hos möbelsnickaren! :-) Eftersom jag är sugen på att göra detsamma så undrar jag lite om prisnivån..? Vad kommer exempelvis bordet kosta? Hade varit kul att höra, för jag har verkligen noll koll. :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback