Lita på slumpen

Hittade en intressant nätbutik som specialicerat sig på möbler från Kina - Blå Lotus. De har en väldigt trevlig hemsida!!

39941-357

De har både antika och nytillverkade möbler. Det jag hajjade till på var att man dels kan "beställa" ett antikt skåp iom att de ofta är i Kina och handplockar gamla möbler. Man kan även måttbeställa nytillverkade möbler i gammal stil. Nytillverkningen sker enligt hemsidan i en mindre verkstad i Kina med traditionella metoder. Om jag nu skall ha ett skåp i hallen till klädförvaring så kanske de kan ha något som passar. Det roligaste vore naturligtvis att hitta ett gammalt antikt skåp, men kan man specialbeställa ett som passar in i hallen så skulle även det vara intressant. De hade några varianter på hemsidan.

  39941-358  39941-356  39941-357

Jag kom även på att jag köpte några kinesiska litografier när vi var i Shanghai för något år sedan. Jag har inte ramat in dem ännu, men jag tror att de skulle passa rätt bra i hallen.

En spegel över skänken och en stol eller pall att sitta på när man snörar på sig skorna...voila...färdig!

39941-358   39941-360   39941-359

Således har det helt plötsligt blivit ett möjligt kinesiskt tema i hallen *förvirrad*. Men kanske det kan vara något? Förutom mattan då....som är orientalisk *hmm*.

Det är ju lite roligt när saker och ting bara ramlar över en utan att man planerat så himla mycket :).

(Alla bilder från www.blalotus.se).

Kommentarer
Postat av: cleo

Jag var inne i en affär i Göteborg för en månad sedan och deras såväl antika som nyproducerade kinesiska skåp var väldigt prisvärda, cirka 7-8000:- Min mor har ett rött och det är så vacker, så vackert.

Postat av: cleo

Och kinesiska influense kommer nog regna in över jorden fram till OS!!

2007-01-04 @ 13:06:20
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Postat av: Katten Pejst

Vilket bra tips på affär! Priserna verkar väldigt bra, men rent spontant känner jag att jag gärna skulle vilja veta mer om vem som tillverkar möblerna innan en ev beställning.

2007-01-05 @ 09:58:47
URL: http://kattenpejst.blogg.se
Postat av: Purple

Bra tips. Snygga skåp. Det asiatiska är verkligen inne.

2007-01-05 @ 10:03:33
URL: http://www.purplearea.blogspot.com
Postat av: puppan

cleo - jajust ja det har jag inte tänkt på. Men det är klart att kinesiska influenser kommer att bli fler och fler ju närmare OS vi kommer. Undrar om det är det som jag omedvetet gått på??? :)
kattenp - jo jag tänkte åka dit och känna dem på pulsen idag.
purple - :)

2007-01-05 @ 10:16:10
URL: http://renovering.blogg.se
Postat av: Katten Pejst

Skriv gärna vad du fick för uppfattning om dem (du får gärna maila mig om du inte vill skriva här).

2007-01-05 @ 12:03:32
URL: http://kattenpejst.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback