The Movement Collection

Av en händelse ramlade jag över Variér by Stokke på nätet. Stokke är för mig rätt tråkiga "fotriktiga" stolar, men här hittade jag flera stycken jag skulle vilja kolla närmare på. Jag tror man kan vara rätt säker på att man sitter skönt och ergonomiskt om man köper en Stokke-fåtölj! Jag skulle dock vilja ha lite design på köpet också :).

Peel (vars koncept är grundat på formen och funktionen hos ett apelsinskal) är rätt cool.

39941-453

Men det är nog Tok jag fastnat mest för. “Movement while sitting - The TOK recliner is based on a balance  principle where body weight is used to adjust the sitting position. The patented Stokke movement mechanism allows you to move while you relax, which keeps you comfortable - you can rock, recline or swivel without slipping forward or back."

39941-438

39941-436   39941-435

Jag har frenetiskt försökt få tag på ett exemplar att provsitta och känna på. Men det finns inte ett enda ex i hela Sverige :0. Tur man har Copenhagen så nära....där fanns det EN butik som hade den. Norrmännen är konstiga....vill de inte sälja sina produkter?????

39941-456  39941-455

Den ser lite ut som en racerbilstol på något vis. Det skall bli intressant att se vad den ger för intryck in real life.

Kommentarer
Postat av: Kix

De ser riktigt sköna ut.
Jag gillar designen på den översta som är lekfull och kul.

Postat av: cleo

Jag gillar den översta, det är en riktig Cleo-stol! Påminner lite om min Corona som jag älskar. :-)

2007-02-22 @ 15:34:41
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Postat av: puppan

kix och cleo - ja Peel är fin...skall försöka provsitta den oxo.

2007-02-22 @ 21:40:24
URL: http://renovering.blogg.se
Postat av: George Francis IV

Hi, my name is George Francis IV and I have fallen in love with the Movement Mobler TOK chair with foot rest. I live in Austin, Texas USA and am interested in purchadsing one. Would you be able to provide me with a couple of retailers in the US please. I unfortunately am unable to read this website. If you have an english version, would you be so kind as to direct me to that site also please. Thank you so much for your help and thank you for creating such a wonderful product that I absolutely love!!

2011-05-28 @ 01:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback