Skumbad

Nu har jag premiärtestat badkaret!! Helt underbart är det *love*. Kan ni tänka er vilken känsla det är för en 1.85 cm lång quinna att kunna sträcka ut benen i ett badkar .... utan att halva överkroppen sticker upp??? Eller omvänt .... att krypa ner med vatten till halsen...utan att benen sticker upp??? Det är obeskrivbart att slippa dessa 1.60 cm långa standardbadkar!!! Jag har nog förmodligen skaffat mig världens finaste badkar!!!! :)

39941-462

Är det någon som har bra tips på lyxiga badskum?? Eller andra attiraljer som man absolut måste ha i ett spaaaaaaaaaaaaaaaa ............. :).

Kommentarer
Postat av: christian

De där franska som jag inte kommer på namnet på är nog bra. Har en fråga...hur högt har ni satt er vägghängda toalett? Hur högt sitter blandaren och "pinnen" i duschen?

2007-02-23 @ 14:24:51
Postat av: puppan

christian - sitthöjd WC är ca. 42 cm. Duschen sitter på 2.10 m. Alla blandare - inklusive dusch - sitter på 1.10 m. By the way - jag är otroligt glad att jag är förbi den fasen när man måste bestämma exakta höjder och placering av blandare, vägguttag etc etc. En hemsk period *hua*. Men alla våra höjder funkar väldigt bra. Vi är dock långa båda två (1.85) och har inga barnhöjder att ta hänsyn till.

Postat av: puppan

Handfaten sitter på 90 cm överkant.

2007-02-23 @ 14:40:10
URL: http://renovering.blogg.se
Postat av: puppan

Det är således 20 cm mellan vola-blandare och handfat och det måttet fick jag räkna ut själv för Vola hade inga rekommendationer att ge. De tyckte att "det är ju så individuellt". Men det funkar bra.

2007-02-23 @ 14:43:22
URL: http://renovering.blogg.se
Postat av: christian

badskummet jag syftar på har de på david design. Tack för infon, fick precis våra mått från byggaren. 43 cm toalett, 85 cm handfat och 1 m duschblandare. Här skall ändras....du menar alltså att det är 20 cm mellan röret från väggen ner till överkant handfat? Vi skall ha installationsvägg a 115 cm så frågan är om vi skall höja till 90 cm på handfatet...

2007-02-23 @ 14:54:30
Postat av: puppan

Ok. Skall kolla på DD. Om ni inte är pyttekorta tycker jag 85 cm är alldelens för lågt. Jag tror att standard är 87 cm. Jag tycker 90 är ett bra mått. Vår köksbänk + köksö är 92 hög t.ex.
Duschblandaren kan nog funka på 1m, fast det gör ju inget om den är några cm högre. Japp ...det är 20 cm mellan cc blandare och överkant handfat.

2007-02-23 @ 15:05:08
URL: http://renovering.blogg.se
Postat av: cleo

Grattis! Åh, nu längtar jag efter badkar så det svider! Jag är badkarsmänniska, men innan vi renoverat övre badrummet har vi bara dusch här hemma. En sak som Du måste ha i badrummet är.... rött vin, så klart! :-) Trevlig helg!

2007-02-23 @ 20:53:40
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Postat av: Sofie

Lush har helt underbara grejer! =)

2007-02-27 @ 14:05:10
URL: http://sofiecarlsson.blogspot.com
Postat av: Patric

Vilket underbart badrum Ni har skaffat, å vilket kök sen! Gode gud, det är exakt den stilen jag själv gillar och försöker få in i min lilla etta här.
Har precis blivit klar med köket, badrummet är renoverat 2003 (med tråkigt standardkakel) och hallen håller jag på med nu.

Tack för massa inspiration!
/Patric

2007-03-01 @ 23:02:56
Postat av: puppan

patric - kul att kunna bidra med lite inspiration :).

2007-03-03 @ 08:29:49
URL: http://renovering.blogg.se
Postat av: Jenny

Molton Brown - lyxigast, snyggast och fräschast alla kategorier vad gäller all typ av kroppsvård. Har precis tittat in och tror nog att jag ska samla lite inspiriation hos er inför vår renovering som är i full gång...

2007-03-06 @ 11:53:48
Postat av: puppan

Jenny - Vilket superbra tips!! TACK så väldigt mycket!!!!Synd att det bara finns i Sthlm....fast man kan ju beställa på nätet iofs.

2007-03-06 @ 13:24:43
URL: http://renovering.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback