Teori och praktik

Stora badrummet - eller spaaaaaaaaaaaaat. Usch jag har så svårt för ordet "spa". Det låter så fånigt på något vis. Fast det är ju ett spa vi har designat - Lennart och jag. Men det är svårt att använda ordet i talspråk tycker jag. Det går bra att säga "Vi har byggt ett spa". Men om man säger "Gå och hämta handduken i spat", så ligger det lixom inte bra i munnen :). Fast det går ju fortare att säga "spa" än "stora badrummet"!

Anyway i stora badrummet/spaaaaaaaaaaaat så har jag två nötter att knäcka. Den ena är färgen på "himlen" över badkaret.

39941-216 39941-217
39941-218 39941-219

Jag har lagt spottarna så att man kan tända dem isolerat i himlen om man vill (dimmrat). Tanken har varit att himlen skall målas i en mörkbrun ton så att det ser ut som att fondväggen fortsätter upp och lixom omsluter en när man ligger där i skumbadet och dricker rosa champagne ;). Det låter ju bra och ser jättebra ut på pappret.

Men när himlen väl målades så förstördes hela rummet tycker jag :(. Den mörka färgen i taket tog helt över. Dessutom är färgen alldelens för blank. Det måste den vara i badrum tyligen. Det går ej att få den matt (iallafall om man vill följa försäkringsregler). Men det blir helt fel iom att plattorna har en matt finish. Förutom detta så var den mörka färgen helt fel i ton. Summa sumarum - det såg inte bra ut :0 .

Det är väldigt intressant att vissa ideér kan låta så bra i teorin, men när det väl kommer på plats så blir det en helt annan sak.  

Vi får nog skippa den mörka färgen. Skall testa med en ljusare grå och om inte heller den fungerar så får det helt enkelt bli vitt igen!  


Kommentarer
Postat av: Katten Pejst

Vad är det för färg på väggarna? Tror att det skulle vara fint om du valde samma på "himlen" fast ett par nyanser mörkare.

Badrummet eller ert spa;-) ser supersnyggt ut!

Postat av: LoX

Spa har en aura som är svårt att skaka av sig när man överför det till hemmabruk. Det blir lätt spaaaaaaaaa över det hela.

Ni kanske kan dela upp det med toaletten och badrummet som man gör i England? Viktiga frågor en regnig dag som denna. ;-)

Hur som helst: kanonsnyggt spaaaaaaaa!

Vi har trådlöst hemma och det är så skönt att slippa internetkabeln.

2006-09-27 @ 13:03:31
URL: http://lo.blogg.se
Postat av: Anonym

LoX - kul att du gillar spaaaaaat ;).
Vad gäller trådlöst så har vi oxo det, MEN du vet väl att nästa trend är fasta linor ;)? Fler och fler går över till det. Vissa falanger (som jag tror på) anser att man grillas rätt rejält av de trådlösa nätverken. Dessutom kan ju i princip vem som helst i huset logga in på, och använda ditt trådlösa nät vilket jag tycker känns lite olustigt. I den nya lägenheten t.ex tror jag att vi har access till sju olika trådlösa uppkopplingar:). Bara att ta för sig av vad grannarna har att erbjuda :)! Men visst är det bekvämt med trådlöst!

katten p - väggarna är ljust beiga som på bilden. Ja kanske det vore något...lite sandfärgat tak.

2006-09-27 @ 21:01:08
Postat av: puppan

Det var jej!!! :)

Iofs kan man ju ha säkrhetskod på trådlösa näten...men det är rätt ovanligt att folk har det.

2006-09-27 @ 21:02:39
URL: http://renovering.blogg.se
Postat av: Katten Pejst

I så fall tror jag på en lite mörkare sandfärg (dock absolut inte brun).

2006-09-27 @ 21:32:06
URL: http://kattenpejst.blogg.se
Postat av: puppan

Nej brun är konstaterat helt fel:)

2006-09-27 @ 23:38:51
URL: http://renovering.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback