Matbord

Funderar på matbord. Vi kommer ju att ha så stort kök att vi skall ha matbordet där. Inte en matsalsmöbel i den stora salen (som man kanske traditionellt skulle ha haft).

Först ville jag ha ett ellipsbord. Snyggt, stilrent och modernt. Passar ihop med den moderna looken i köket. Men nääääääää.....det blir för trist. De är allt lite tråkiga de där ellipsborden :0. Har ett nu i björk (160*110) tillsammans med Cobra-stolar i björk. Men nej.....

Alternativet var att Magnus möbelsnickaren skulle tillverka ett nytt. Han har skissat på ett urcoolt bord i valnöt som skulle göra det lite varmare. Modern, slimmad stil men dock inga stålben. Kul att ha ett handgjort bord oxo. Jepp. Så får det bli....men näääääääääää....nu har jag börjat tänka i andra banor.  

Under Spanien-trippen så har jag sett en massa bilder på miljöer där man verkligen blandar gammalt och nytt. Hittade ett urballt bord + stolar på Lauritz. Det skulle kunna bli väldigt fräckt med någonting sådant i den moderna miljön.

39941-191  39941-190 
(Bilder från
www.lauritz.com ).

Eller...nääääää....*suck*. Int'vet'ja. Nåja. Vi har ju fortfarande vårt gamla ellipsbord kvar, så vi behöver inte äta middag på golvet iallafall :).

Kommentarer
Postat av: Katten Pejst

"Naver" gör urfina bord (dock med stålben). Bilder finns bl a på www.valamagasinet.se (tror att hemsidan är www.ak.dk, men där hittar jag bara soffbord)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback