Veckan som gått (41)

Jocke har satt på nya termostater på alla radiatorer. Badkaret står på plats, blandare och avlopp är dock ej monterat. Jag hoppas att handfat och blandare till lilla badrummet kan installeras nästa vecka. 

Glaskillen som skall göra glaset ovanför kökslängan var här och tog kontrollmått. Glaset gick i produktion igår och det tar ca. tre veckor innan det är på plats.

Glasmästare nr. 3 var här och tittade på spegelväggen. Har ännu inte fått offert trots att han skulle återkomma i torsdags *morr*.

Handdukstorkar från Nordhem har anlänt och skall hämtas nästa vecka.

Dörrar från Byggfabriken har anlänt och skall hämtas nästa vecka.

Fick reda på att det är möjligt att specialbeställa den där duschskjutväggen. Måste in och göra det nästa vecka.

Alla lister måste jag komma ihåg att se över. Det fattas smyglister på en hel del ställen. Typiskt en sådan grej som man kommer på om två år att..."Ja just det...den där listen måste jag fixa".

Dörrtrycken måste på plats. Har upptäckt att en dörr inte går att stänga ordentligt pga. för mycket målarfärg. Måste komma ihåg att gå igenom de andra dörrarna.
 
Fönsteröppningsmekanismen måste ses över. Man blir galen ibland när man skall öppna/stänga vissa fönster.

Fick en offert från Spectratec på skyddsfilm i badrum och vinkällare. 1 veckas leveranstid på jobbet så det var ju bra. Vore skönt att slippa det där lakanet som hänger för fönstret i badrummet ;).

Magnus lämnade offert på specialtillverkade dörrar framför elskåpet. Inte riktigt vad jag hade tänkt mig i pris. Men...men.

Elektrikern kommer i veckan och installerar belysning i hallen och ovanför köksön.

Barstolar till köksön känns det som att man borde fixa asap.

TV-kille skulle ha kommit och kalibrerat de nya uttagen men han avbokade i sista stund. Kommer på onsdag i stället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback