Veckan som gått

Nu börjar äntligen det stora badrummet likna något. I torsdags eftermiddag och i fredag förmiddags var Conny och Christer i lägenheten och gipsade igen alla återstående väggar. Nu är alla blandare inbyggda och jag hoppas att de sitter på höjder som blir bra!

I torsdags levererade Magnus de tre garderoberna i valnöt som skall byggas in i badrummet. Hur snygga som helst. Är väldigt glad att jag hittat honom.

Vad har mer hänt i veckan??? Jo just ja - jag jag hämtade det stora handfatet som skall  stå på valnötsskivan. Det var nästan ännu snyggare i verkligheten än det var på bild :).

Tyvärr kom aldrig den där dörrkarmen till stora badrummet från Snickar-Per. Jäklar oxo! De lovade ju faktiskt det *arg*. Nåja, det är ingen ko på isen. Den kommer på måndag eller tisdag.

Men oj.....Fredde har ju lagt världens snyggaste fiskbensparkett i det lilla rummet (16 m2). Jag skall fota det och lägga upp en bild. Verkligen snyggt!!! Han la även ny parkett i hallen utanför elskåpet. Schysst mönster.

Målaren Gregor har varit där hela veckan. Han har spacklat och målat taket en gång i stora badrummet. Spacklat väggar och tak i det som skall bli vinkällare. Börjat med snickerierna.

Måste komma ihåg att kolla det här med radiatorer. Är inte säker på att jag är nöjd med de som jag planerar att beställa. Måste ta ett varv till på det. Kom även ihåg det här med stuckatur i hallen. Skall försöka hitta en enkel sådan utan krusiduller.

Nästa vecka skall Jonny elektriker lägga elslingor i stora badrummet ... förmodligen på tisdag. Sedan skall Christer flytspackla golvet. Jocke måste komma och sätta in WC-stallaget och sedan gipsa igen det sista av väggen där inne. Conny får komma och sätta in dörrkarmen. Christer kommer förmodligen även att börja med tätskiktet. Han flaggar dock för att han inte kommer att hinna börja kakla förrän efter hans två veckors semester. Dvs. andra veckan i augusti.

Det blir nog rätt tight att kunna flytta in allt 1 september. Men målet är det iallafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback