Ditt och datt

Jag har nu beställt Smile-fåtöljerna. Det blev till slut ett grafit-svart tyg. Det blir nog bra. Leverans i slutet av januari.

Den megastora spegeln (2.6 * 1,8 m) in till stora badrummet skall monteras på onsdag. Usch...tänk om den spricker *gaaaah*. Tänk om alla hål sitter på fel ställen *gaaaah*.

På tisdag skall vår köksfläkt äntligen monteras. Av olika anledningar har den ännu inte kommit på plats.

Det är en massa små byggjobbsgrejer kvar (typ måla över doslock, spika på lister etc) men dessa smågrejer får vänta till efter nyår.

I januari är möbelsnickaren min! Bara min.  Garderoberna skulle ju egentligen ha varit på plats för länge sedan, men han fick ett jobb i Sthlm att inreda tre nybyggda vindsvåningar med platsbyggd inredning så jag övertalades att det var ok att göra mina grejer i januari.

Det är en hel del grejer som han skall göra. Montera badrumsskåp + bänkskiva i stora badrummet. Göra de sju garderoberna till mittenrummet. Göra dörrar till utrymme för tvättmaskinen i lilla badrummet + göra hyllor. Eventuellt ett litet badrumsskåp i lilla badrummet. Ny skiva till elipsbordet i köket. Någon typ av tv-bänk till stora rummet + annan möbel för musikanläggning/dator. Sedan är det även inredning i vinkällaren/skafferiet som jag överhuvudtaget inte har börjat tänka på ännu. En diger lista med andra ord :).

Kommentarer
Postat av: Katten Pejst

Låter väldigt spännande med allt möbelsnickaren skall göra. Skulle vara intressant att få reda på vad han tar för t.ex TV-bänken eftersom vi ju fortfarande är på jakt efter sängbord etc.

Postat av: puppan

Priset vet jag nog någon gång i januari!

2006-12-21 @ 00:27:21
URL: http://renovering.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback