Radiatorer

Har letat med ljus och lykta efter schyssta radiatorer. Behöver dem för att förhindra kallras vid fönstren (säger de som vet :)). Ett större i stora badrummet samt ett mindre i köket. Höll  på att sätta i halsen när VVS-killen var proaktiv och självsvådligt tog hem två stycken som han tyckte passade. Han hade bara kollat storleken och sedan hämtat ut ett sådant där vanligt tjockt och vansinnigt fult element som vanligtvis sitter i lägenheter. Det var väldigt gulligt av honom, men det blev naturligtvis ett stort NONO! Sedan satte jakten på schyssta radiatorer igång.

Fick till slut ett tips från en kille som jobbat med företaget Attica, som inreder vindsvåningar. Där använde de radiatorer från Epecon som har lite schysstare 
designradiatorer i sitt sortiment.

39941-61

(Bild från www.epecon.se ).

Har lite problem att bestäma mig dock. De radiatorer som visas på bilden är ju lite för mycket ;). Vill att de skall synas så lite som möjligt (men ändå vara snygga) så jag funderar på det som heter String (i vitt).


Kommentarer
Postat av: Katten Pejst

Har du någon handdukstork i badrummet och i så fall hur ser den ut? Tror att den typen av radiator skulle passa bra i ett badrum, men jag hade nog inte satt in ett kritvitt (såg att de gick att beställa andra färger) om det nu inte är så att du har helt vita väggar.

Vad gäller köket hade jag nog funderat över möjligheten att ha ett "vanligt" element med ett snyggt elementskydd.

Annars finns ju: http://www.yankodesign.com/product_info.php?products_id=754 (dock väl extremt i min smak) och www.nobo.se har en lite annorlunda radiator i glas

Postat av: puppan

Tack för tipset!!!!
Tyvärr verkar nobo bara ha elradiatorer. Det är ju meningen att dessa element skall vara vattenburna. I badrummet skall det kombineras med en "vanlig" handukstork (el) i krom. I köket är det bara ett litet element som skall sitta rätt undanskymt, så det kommer inte att synas speciellt mycket.Vi har skippat det här med elementskydd och vill ha ett snyggt element istället. Men jag är väldigt osäker på det som skall in i badrummet.

Tack för din kommentar :).Uppskattas!

2006-08-01 @ 09:54:29
Postat av: Katten Pejst

Titta på www.tubor.com och på www.stjernradiator.se- där kanske finns något?!

2006-08-01 @ 10:16:17
URL: http://kattenpejst.blogg.se
Postat av: Peter

Jag köpte en designradiator ifrån min rörmokare.
Han ordnade den ifrån ett företag i Örebro som heter Curant.
www.curanttrading.se

Kolla in hemsidan, kanske hittar du också en modell som passar dig.

2006-12-08 @ 07:02:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback