Orientalisk ådra?

Vi hann även med att gå i några inredningsaffärer idag och kolla lite möbler. Jag upplever att jag har rätt dålig pejling på vad jag egentligen är ute efter. Pendlar mellan något minimalistisk till orientaliskt *konfys*. Jag tror dock att man noga skall försöka lyssna på hjärta och hjärna när man exponeras för en massa möbler när man strosar runt i dessa affärer. Idag t.ex var det i princip ingenting som pirrade när vi gick omkring. Det är oxo en viktig info....att man INTE går igång på vissa saker eller förhåller sig neutral till dem. På så sätt ramar man nog sakta men säkert in vad det är man gillar mest (och förhoppningsvis undviker man felköp). 

Idag var det som sagt i princip nada som pirrade till när vi gick omkring där. Visst är det snygga grejer på t.ex. Illums Bolighus...jättesnygga....men inget som det "rycker i baguetten" av :). Visst är the Ox Chair en underbar fåtölj....men den är inte så bekväm att sitta i om man är över 1.80 lång. Dessutom är den ju vansinnigt dyr.

 39941-94 (Men snygg som sjutton!)

Det enda som det ryckte till lite av var en byrå i mörkt läder som Lennart uttryckligen pekade ut åt mig. Lite orientaliskt stuk. Skitsnygg var den! Tror nog att jag måste kolla in den där orientaliska ådran lite mer. Kanske är det mina mongoliska gener som gör sig påminda??? Får ta och flighta upp till Estocholmo och besöka The One. Varför har de ingen hemsida för?? *morr*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback