Förvaring

Usch vad det är jobbigt med att ta beslut om förvaringslösningar. Bläääää...

Gamla lägenheter stinker när det kommer till utrymme för förvaring. Gick de i samma kläder hela tiden i början av 1900 talet???

Jag vill INTE smäcka in fula PAX garderober. Utan det måste till en schysstare lösning. Sedan vill jag inte kompromissa utan jag vill ha MASSOR med garderober. Gärna två som står tomma ..... typ. Fast det kommer ju aldrig att inträffa. Ju mer förvaring ... desto mer grejer samlar man på sig. Välkänt axiom.

Vi har iallafall kommit fram till att vi skall ha en hel garderobslösning på långväggen i mellanrummet. Rätt tidigt i processen gick vi metodiskt igenom alla ytor i lägenheten och kom fram till att den här väggen är den som är mest lämpad för en garderobslösning. Eller kanske snarare den enda väggen som var lämpad.

39941-71

5,3 m vägg och 3,6 m till tak ... det kan bli mycket förvaring *nöjd*. Platsbyggd naturligtvis. Men sedan har jag velat fram och tillbaka hur själva lösningen skall se ut. Skall den gå ända upp till tak så att man skall ändra stucken??? Skjutdörrar? Vanliga dörrar?? Modern stil? Gamla dörrar?

"Min" möbelsnickare kom med en fantastisk idé som jag nappade på direkt. Bulta fast sex stycken snygga specialgjorda garderober i valnöt på väggen. Typ 20 cm från golvet, 20 cm mellan dem, 20 cm från fönsterväggen, 20 cm från taket. Blir som en installation som sitter på väggen. Tror att det skulle kunna bli riktigt, riktigt snyggt och hade i princip bestämt mig för detta. Men nu sitter jag här och den praktiska ådran har tagit över....är det inte bättre att ha en hel vägg iallafall??? *funderar*

Ett alternativ skulle vara att bygga en hel vägg och låta den här farbrorn som snickrar spegeldörrarna även göra garderobsdörrar i samma gamla stil. Att helt enkelt täcka den väggen med ett antal garderobs- och skåpsdörrar som är byggda från golv till tak och målade i samma färg som snickerierna (dvs vitt). Blir lixom gammal stil som smälter in i lägenheten i övrigt. Dock en massiv lösning som täcker hela väggen och kommer att göra rummet mindre. Men det gör iofs ingenting...för yta är det vi har i överflöd.

Den andra moderna lösningen blir ju mer "designad"... och ger inte lika mycket förvaring. MEN frågan är om man behöver mer än sex garderober??? Vi är ju bara två personer och har dessutom ett jättevindsförråd + ett källarförråd i fastigheten. Dessutom har vi en gård där vi har hur mycket utrymme som helst att förvara grejer. Sex garderober.... räcker det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback