Dörrfoder, taklist och kvartsstav

Jag börjar bli en riktig fena på att lära mig byggvokabulär!! Idag har jag varit och rekat marknaden för dörrfoder. Har ju bestämt mig för att ha en gammal dörr till stora toaletten istället för att ha en modern dörr. Skippade den moderna varianten till slut. Bestämde mig för att ta en gammal spegeldörr och ersätta översta träspegeln med glas för att få ljusinsläpp i hallen. Det var nog Katten Pejst som fick mig att till slut tänka till på denna variant av ljusinsläpp. Tack för det Katten Pejst!!!!

Dörrfodret till denna dörr kommer att bli smalare än dörrfodret till resten av dörrarna i lägenheten. Det blir så av naturliga skäl pga. strömbrytare etc. Så jag har varit ute och letat efter 90 mm allmogeprofilerat dörrfoder. Har bestämt mig för ett och skall åka och köpa det imorgon.

Har även kollat på taklist till hallen. Hallen har ju ingen stuckatur, till skillnad från de andra rummen.

39941-79

Vill ju ha en profil där oxo för att bryta av mellan vägg och tak. Köper nog en ganska neutral sådan i frigolit som går att böja. Taket är ju lite rundat där uppe och det funkar tydligen bäst med en mjuk list då som man kan forma.

Slutligen kollade jag på kvartsstav till det nylagda fiskbensparkettgolvet (oj vilket lång ord :)). Måste dock först upp i lägenheten och mäta lite innan jag bestämmer mig för storlek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback