Det rullar på

Var uppe och kollade lägenheten idag och nu händer det mycket! Stora badrummet är färdigkaklat, så när som på en liten vägg. Jag har räknat totalfel  på åtgången. Iom att det är så stora plattor blir det mycket mer spill än normalt och jag hade bara räknat med den vanliga spillkoefficienten (dvs. 10%). Det är två veckors leveranstid så det blir väl tidigast näst nästa vecka han kan göra det helt klart. Han har även lagt klart klinkergolvet i vinkällaren/skafferiet och satt upp en golvlist av samma klinkerplatta ca. 7 cm upp på väggen. Blev väldans stiligt. Använder samma mörkbruna 40*40 platta i vinkällaren som jag använt till stora badrummet.  

På tisdag kommer rörmokaren Jocke och installerar wc, handfat, blandare etc. Så långt det går iallafall. Det är ju vissa saker som får vänta. Som t.ex handfat i lilla badrummet. Jag kollade idag måttet på det där från Duravit som skulle ha passat super i formen. Men tyvärr är det för stort,  högerdelen hamnar inne i WC'n. Så jag bestämde att Jocke får ta med sig en Gustavsberg Classic WC (med vit sits) och installera den först. Då blir det nog lättare att se om det där runda handfatet kanske kan passa iallafall.

Conny kommer och sätter dit karm + foder på torsdag. Undrar om tröskel ingår i karmen??? Men det gör det säkert inte. Får garanterat ge mig ut och undersöka tröskelmarknaden oxo *sucka*.

Elektrikern har satt upp spottarna i stora badrummet Det blev jättebra!!! Väldigt fina spottar. Han har även satt dit de där stora armaturerna som hänger i stålarmar ovanför kökslängan. Även det ser väldigt bra ut!!

Ja det rullar på! Känns bra! Imorgon måste jag ta itu med att fixa en glasmästare som får komma och lämna offert på spegelvägg, glasparti ovanför diskbänk, glas i dörr  + spricka i fönsterruta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback