Badrumsporslin

Lilla badrummet är lite knepigt visar det sig. Där det stod ett badkar efter väggen förut så skall vi ha en dusch + utrymme för en tvättmaskin. Duschen hamnade till höger eftersom avloppen etc var dragna dit sedan gammalt. Det fanns ingen större anledning att lägga ner tid och pengar för att dra om avloppet. Men det visar sig nu att handfatet kommer att sitta oroväckande nära ingången till duschen. Risken är att det kommer att se och kännas trångt att slinka in i duschen om man väljer ett handfat som är för djupt.

Det är inte det lättaste att hitta ett sånt handfat. Gissa om jag har surfat omkring och sökt. Det finns ju den här varianten med ett vanligt hederligt traditionellt handfat. Där har ju både Gustavsberg och IFÖ en del som är mindre djupa. Men de är ju rätt tråkiga...såna som ofta sitter i offentliga miljöer i trånga utrymmen. 

Har dock hittat tre stycken med lite roligare design som kanske kan vara något.

Ett Starckhandfat som skulle funka i stilen, men förmodligen är det för djupt. Sedan har jag faktiskt redan inhandlat ett runt handfat som är rätt snyggt. Men efter att ha testat så tycker jag kanske att det blir lite för stort.

39941-8739941-86

Igår surfade jag runt och hittade ett som jag tror kan passa riktigt bra! Ett från Duravit som är assymetriskt och köper man ett som är högerhängt så kommer man att få massor av utrymme att ta sig in i duschen. Måste dock upp i lägenheten och mäta så att det inte pekar rakt in i WC-stolen som sitter på högersidan. Det finns även ett annat liknande från Ceramica Globo, men jag misstänker att det bara finns vänsterhängt.

39941-85

BIlder från
www.duravit.com .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback