Textil med stil

Så heter Sköna Hem's reportage om gardiner i senaste numret. Det fanns dock inga uppsättningar som jag gick igång på. Det här är inte riktigt min stil vad gäller gardiner.



Jag är mer inne på en design med massor av tyg som veckas, liknande nedanstående bilder. Fast i en ljusare färg.




Dessutom så skall gardinen släppa in så mycket ljus som möjligt - dvs. ingen anordning som täcker fönstret till stor del.. Det handlar mer om att täcka en bit av väggen i anslutning till fönstret med möjlighet att "dra för" om man skulle vilja. Typ som på nedanstående bilder. Fast gardinerna på nedanståede bilder känns för "mesiga". Mer tyg vill jag ha.




Kanske lite åt det här hållet - fast inte riktigt ändå :).


Kommentarer
Postat av: Jempa

Det ska absolut vara massor av tyg i gardninerna i rum som har så högt i tak som hos dig. Det blir urläckert! Allt tyg ger dessutom rummet värme. Irum med "normal" takhöjd funkar det dock med strama panelgardiner, tycker jag.



Kolla här:

31/23980000-23989999/640x480/23984850.jpg" rel="nofollow">http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt31/23980000-23989999/640x480/23984850.jpg

2008-10-25 @ 01:21:47
URL: http://jempa.se
Postat av: puppan

Jempa - hua nej ... iiiiinte panelgardiner ....då är det bättre att vara utan :)

2008-10-25 @ 13:09:53
URL: http://renovering.blogg.se/
Postat av: Jempa

Nä, är det rejäl takhöjd och rymd i rummen ska det absolut inte vara paneler. Blir jättekonstigt. Men hos oss är det så litet och trångt att för mycket tyg skulle bli just "för mycket". Men mycket tyg, både på längd och bredd ger ett fylligt intryck. Någon ljus variant med svagt mönster/struktur?

2008-11-01 @ 01:12:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback