Lauritz igen

Vi hämtade Lauritz-mattan i Helsingör nu i veckan. När vi väl var där så spenderade vi lite tid och tittade på alla övriga auktionsutrop. Där stod den här Kinesiska skänken från 1800-talet och både maken och jag tyckte att den skulle passa bra i hallen.

Lite udda, men i mycket bra skick. Bra storlek 156 lång och bara 43 bred. Vi fick den (för ett riktigt bra pris) i fredagskväll då auktionen gick av stapeln. Det kanske inte riktigt var det som jag hade tänkt mig, men jag tror att den kommer att pryda sin plats!!

  39941-34439941-343 
39941-342  39941-345

Nu skall jag bara hitta en stor spegel som passar ihop med skänken, samt en möbel att hänga av sig kläderna på. Får nog kanske skippa det hypermoderna stuket och hitta något som passar mer ihop med Lauritz-fynden.

Kommentarer
Postat av: Katten Pejst

Roligt med en lite annorlunda möbel!

Postat av: puppan

Ja den är rätt annorlunda. Tycker den är fulsnygg på något vis. Vi får se om den passar. Men jag vill gärna ha in något lite okonventionellt som bryter litegrand.

2006-12-21 @ 00:26:27
URL: http://renovering.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback