Mitt soffbord

Hittade ett vardagsrum på Hemnet som har nästan exakt likadant soffbord som jag har beställt hos min möbelsnickare. Det skiljer lite i själva benställningen, men idén är densamma.

39941-817

39941-815

Har ju letat soffbord länge men inte hittat något som jag fastnat för. Till slut förklarade jag för möbelsnickaren hur jag ville att det skall se ut och han tillverkade det. Det lite speciella är att själva hyllan ligger på marken (lixom) ... så att man i princip kan vända upp-och-ner på bordet om man vill (se bilden ovan).

Jag ville ha en hylla under bordsskivan... men jag gillar inte riktigt den där vanliga hyllan som återfinns på de flesta soffbord med hylla ... den som sitter mittemellan bordsskiva och golv. Jag kom fram till att det nog skulle kunna bli lite coolt med hyllan direkt på golvet. Det var ju lite kul att hitta "mitt" bord i denna 25 miljoners lägenhet på Strandvägen :).

Bordet är 1*1 m och i svartbetsad ask. Asken är vald därför att den har den vackraste ådringen av träslagen. Det skall bli spännande att se hur det ser ut när jag får det levererat nästa vecka. Har ingen aning om det blir flipp eller flopp :).


Kommentarer
Postat av: Malin

Vad synd att Sia inte säljer vasen. Den är urcool ju! OJ vilken fin lampa på bilden ovan. (Kristallkronan) Kram

Postat av: Katten Pejst

Det där bordet tyckte jag om:-)! Hoppas att du visar ert bord då det är på plats.

2008-01-08 @ 21:32:52
URL: http://kattenpejst.blogg.se
Postat av: Kristina - Kix Inredningskoll

Det bordet ser ut att bli
prima. Så kul att ha beställt sitt eget bord - perfekt för att få de mått man behöver.

2008-01-10 @ 18:47:21
URL: http://www.kixkoll.blogg.se
Postat av: puppan

Ja jag hoppas att det blir bra!!!!

2008-01-10 @ 20:12:39
URL: http://renovering.blogg.se
Postat av: pernilla

dags att du börjar designa och sälja möbler till 25mille våningar!!

snyggt bord.

2008-01-30 @ 11:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback