Avancerad prototyping

Det har jag ägnat mig åt idag. Tillverkade en lampskärm av papp och med eltråd till hästhagarna som hänganordning!! Gjorde måtten likadana som Moooi's Fringe, dvs. 70 cm i diameter.

39941-547  39941-546

Den är jääättestor när man bär omkring på den. Dock ser den inte alls stor ut när den hänger på plats i rummet. Ville se hur den förändrade rummet, om storleken är rätt och hur sittmöblerna placerades om man använde existerande uttag i taket.

39941-545  39941-544

Fin va? :) Kanske bara skall köpa en ficklampa och sätta fast så skulle den ju bli rätt orginell!!! :-o. Skulle kunna ha en ännu större lampskärm .... kanske Missonis 120 cm ..... fast då får jag nog slänga ut mattan. De fanns ju bara i mönstrat. Nä tacka vet jag brun papp!!! Det passar till allt :)

Moooi har ju iofs en rund taklampa utan frans - Round Boon - som är 95 cm i diameter.

39941-548  39941-550



För övrigt är även flyttkartongerna i mitten en prototyp ... på soffbord. Testar lite storlekar. På bilden är det 1*1 m. Skall inte vara bredare men kanske längre??


Kommentarer
Postat av: christian

Ahh, så det är till my hometown du åker för inspiration. Vi funderar just nu på www.lamplagret.se - lampan heter twenty. Blir nog bra över matsalsbordet.

2007-04-02 @ 09:11:00
Postat av: Katten Pejst

Jag tycker att det är väldigt snyggt med stora lampor, men det blir väldigt dominant i rummet. Jag hade nog satsat på en ljus skärm om jag skulle ha en såpass stor lampa. Annars tror jag att "Random Light" hade varit fin, fast den är ju ganska "vanlig". En annan lampa som jag tycker om är "Collage" från Louis Poulsen.

Postat av: puppan

christian - ja fast Cph är nästan ännu bättre att hitta lite inspiration i. Jag drog runt svärmor i över 10 inredningsbutiker under en dag när jag var i Sthlm senast :). Tack för länken.

kattenp - rummet är ju nästan 50 kvadrat så dominant tycker jag nog inte den blev. Jag tror bilderna ger lite fel perspektiv...det är min mobil Nokia N73 jag fotar med. Detta rum är ju så mycket större än ett "vanligt" vardagsrum. Jag tycker det blev en fin balans i rummet när den kom upp. Men den får hänga där ett tag så får vi se. Det är så jäkla högt i tak så den binder ihop sittgruppen på ett bra sätt tycker jag. Random Light skall jag nog ha i rummet bredvid detta. Skall kolla in "Collage".

2007-04-03 @ 11:41:00
URL: http://renovering.blogg.se
Postat av: cleo

Random light är en av mina favoriter. Intressant experiment Du gjort, heja wellpapp!

2007-04-03 @ 15:45:50
URL: http://inredningsbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback