Insynsskydd

Stora badrummet har ett jättestort fönster på ena väggen. Det vetter in mot gården och alla grannar i gårdshuset kan lätt se in. Det var kök här tidigare och då gjorde det kanske inte så mycket med insyn. Men nu vill man ju inte att alla grannar skall kunna se in när jag badar i mitt nya fina badkar .... eller när jag gör min morgontoalett. Ljusflödet in i rummet är underbart så jag vill inte ha en persienn för fönstret som är nerdragen hela tiden. Men någon typ av insynsskydd måste införskaffas.

39941-110

Har undersökt marknaden för skyddsfilm att sätta på fönstret. Tydligen kommer det att fungera på dagen när det är ljusare ute än inne. Då kommer filmen att stoppa insyn. Men när det är ljusare inne än ute så blir det motsatt effekt, dvs man ser in men inte ut. Skyddsfilmen gör ju iofs. så att man inte ser exakt vem det är, men man kommer iallafall att kunna följa en skugga av vad som pågår bakom filmen. Inte så kul :(. Så det får nog bli en kombination av skyddsfilm och någon typ av persienn som man kan dra ner på kvällen.   

Här kan man se ett exempel på skyddsfilm uppsatt på ett fönster, både utifrån och innifrån.  

39941-159  39941-158

(Bilder från
www.spectratec.se ).

Kommentarer
Postat av: Katten Pejst

Tusen tack för länken! Har letat efter en skyddsfilm som gör att rutan till vår ytterdörr ser blästrad ut men inte hittat något företag som tillhandahåller denna produkt förrän (frånsett diverse lågpriskedjor som har mönstrade "skyddsfilmer" vilket vi INTE vill ha).

2006-09-11 @ 16:12:33
Postat av: puppan

Jag var in och kollade in lite "visningsrutor" i deras utställning idag. De verkar väldigt professionella och lämnar 10 års garanti både på jobbet och på själva filmen :). Han rekommenderade oss att ta den blästrade varianten istället för den reflekterande varianten. Den blästrade ger mest insynsskydd men har samtidigt ca 80 % ljusinsläpp.

Postat av: ralf

jag undrar om du hittade något slags plastfilm med 'spegelfuntion' på ena sidan... som man kunde ha på badrumsfönstret... mycket tacksam för ett länktips...
mvh

2008-04-20 @ 14:11:17
Postat av: ralf

jag undrar om du hittade något slags plastfilm med 'spegelfuntion' på ena sidan... som man kunde ha på badrumsfönstret... mycket tacksam för ett länktips...
mvh
[email protected]

2008-04-20 @ 14:13:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback