Garderober

Nu när vi har flyttat in så blir det ju mer och mer akut med garderober. På måndag kommer Magnus (möbelsnickaren) hit och då skall vi diskutera en lösning. Hans förslag är en variant där man bultar upp garderober på väggen. Med luft ner till golv, luft upp till tak och luft mellan garderoberna. 

Väggen är drygt fem meter lång så det får plats sex stycken 60-garderober. Alternativt tre stycken med bredd 1.20 . Alternativt sju stycken med bredd 50 :). Någonstans runt 2.20 höga. Sedan är det djupet. 55 cm är minsta måttet för djupet.

Jag  är lite orolig att det kommer att se klumpigt ut, men Magnus tror inte det . Det är ju mycket volym i rummet som är drygt 20 kvadrat. Han har dessutom gjort den här lösningen till en annan kund och vet att den blir schysst. Förslaget är valnöt med en dörr som har en liknande lösning som bilden nedan (utan de där handtagen). Alltså någon typ av ljusare glas som gör att det inte blir så kompakt.

39941-231

Jag är lite velig med den här lösningen. Tycker det verkar jättesnyggt och tror iofs att det kommer att bli bra, men ...tja...det är något som spökar. Men kommer inte på vad det är.

Kommentarer
Postat av: Katten Pejst

Tycker att garderoben ser ursnygg ut. Jag hade dock däremot sett till att valt ett glas, som även om det är frostat, är "insynsskyddat". Vi har ett par "skåp" med frostade glasdörrar och de kan lätt se "röriga ut" då man tittar på dem från utsidan trots att det inte är klarglas i dörrarna.

Postat av: puppan

Åh vad kul att du gillar idén. Jo det här med insynsskydd är min käpphäst. Vill inte att man skall kunna se skuggor av en hög kläder innanför dörren. Men möbelkillen hävdar att det är nemas problemas.

Nyss sa dock maken att "Vi kanske skulle ha walk-in closet i skafferiet/vinkällaren istället. Jag kan ju ha vinerna i den där städskrubben". *morr* Det har han ju vägrat förut *morr igen*.

2006-10-01 @ 11:05:12
URL: http://renovering.blogg.se
Postat av: cleo

Jättesnygga! Och vilken bra idé! Det kommer nog bli jättesnyggt!

2006-10-01 @ 16:31:29
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Postat av: puppan

cleo - ja jag hoppas det blir snyggt :).

2006-10-02 @ 13:38:56
URL: http://renovering.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback