El-beslut

Nu har jag bestämt mig för dimmers etc. Det blir en mix av alla tre varianter :).

- I det moderna köket passar det inte med porslinsprodukerna i gammal stil. De ser tråkiga och grådaskiga ut. Så det får bli de moderna Jung i aluminium i köket. Både vad gäller dimmers, strömbrytare samt  el-, bredands- och  tv-uttag. Likaså i skafferiet/vinkällaren samt båda badrummen. Dessa rum har en sådan modern touch så det får bli Jung-varianten här.

- I de tre "gamla" rummen i fil med kakelugnarna  + hallen så passar inte de moderna. De sticker ut alldelens för mycket. Där får det bli den fina porslinsdimmern + vippströmbrytare. Men el-, bredands- och  tv-uttag kommer att bli den vita Eljo Renova serien. Tyvärr finns det bara enkla el-uttag i porslin (vilket är helt värdelöst) + inga bredbandsuttag. Därför väljer jag denna serie längst ner mot golvet och har porslinsdimmers/brytare högre upp på väggen. Dimmers/strömbrytare i Eljo Renova känns oerhört plastiga när man tar i dem, så det får bli porslin istället. Det kommer att stå möblemang för de flesta uttagen nere vid golvet så jag tror inte man kommer att märka att det är olika material. Så...där....pust!!!

Nu orkar jag inte pula med de här jäkla el-grejerna längre! Snip,snap, snut - nu är sagan slut!!!!

Kommentarer
Postat av: Katten Pejst

Det tycker jag låter som ett alldeles utmärkt beslut:)

2006-09-14 @ 08:28:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback