Sängbord

Sängbord är vanligtvis så standardmässigt trista. Funderar på att bryta av helt. Kanske cylindern från Kartell eller det lilla bordet Chicago I av Gunilla Allard skulle passa??!!

39941-293     39941-292
(Bilder från
www.ambientedirect.com och www.lammhults.se ).

Cylindern är dock lite väl liten i diameter (ca 30 cm). Å andra sidan är det bra eftersom garderoberna kommer att ta plats på väggen, så ju mindre sängbord desto bättre. Chicago-bordet är 54 cm i diameter och det är kanske i största laget. 45 cm skulle ha varit perfekt *mutter*. Ju mer jag tittar på Chicago-bordet desto snyggare blir det .....

Kommentarer
Postat av: Bengt R

Jag har Allards Chicagobord vid min Corbusoffa. Funkar jättebra, urbra! Men före jag satte det där så drog jag av de anskrämliga hjulen, så blev det lägre också. Världens snyggaste serie utan hjul. Med hjul påminner den lite om gamla sjukhusmöbler. Såna där vagnar med lavemangsprutor och liknande hade ofta sådana hjul förr i tiden. Så av med hjulen! (Försiktigt) Jag har vita laminatskivor på mitt med en raffinerad svart kant runt skivans sida. Snyggt gjort. Det som är bra är att det är så tåligt, bara att torka av så är det som nytt igen. Hade glasbord tidigare men allt sådant är bannlyst numera, aldrig mera glasbord hos mig. Snyggt men det är uppenbar risk att man hamnar på psyket så småningom av alla repor som plötsligt finns, och damm, och
fingeravtryck...

2007-06-05 @ 19:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback