Borta bra men hemma bäst

Var först in i en liten orientalisk butik på Scheelegatan i Stockholm. Fanns massor med bling-bling, men inget speciellt i möbelväg som var intressant.

39941-285 39941-287 39941-286

På The One blev jag klart besviken. Möblerna var snygga på håll tycker jag .... men när man går fram och känner på dem så känns de plastiga på något vis. Ingen tyngd i dem. Ingen riktig känsla hittade jag. Det fanns ett skåp som jag gillade, men annars var det inget speciellt som fastnade.

39941-288

Nästa stop blev Upper East Living på Sveavägen. Me like. Kändes som gedigna möbler med känsla. Fast hittade inte direkt något där heller. En stor byrå och en spegel fastnade dock på bild.

39941-290 39941-289  

Därefter var jag in i några "vanliga" möbelaffärer.....men nääääää inget föll på läppen :( . Kanske hade jag en dålig dag ....

Sista anhalten blev Indori. Tyvärr hade kameran i mobilen hakat upp sig. Där fanns det dock en hel del schyssta möbler. Jag märker dock att det jag attraheras av är rena och enkla linjer. För varje pjäs jag gillade så for det genom huvudet "Men det här kan ju Magnus (möbelsnickaren) göra lika bra eller bättre till och med". Så jag vet inte vart det slutar....kanske blir det lite specialtillverkade basmöbler istället. Vi får se.  


Kommentarer
Postat av: Katten Pejst

Jag föredrar helt klart Indori framför The One. Jag tror dock att de (The One alltså) byter sortiment relativt ofta (har varit där två gånger och fick uppfattningen att allt där var "nytt" den andra gången). Upper East Living tycker jag också om!

Postat av: puppan

Ja Indori var helt klart bättre än The One! Har för mig att du även skrivit det i en tidigare kommentar för några månader sedan :).

2006-11-23 @ 00:34:45
URL: http://renovering.blogg.se
Postat av: Katten Pejst

Det stämmer;-). Funderar också på att ev låta en möbelsnickare göra möbler till vårt sovrum (fast det beror lite på vad det skulle kosta samt om jag kan få fatt på en bra möbelsnickare). Har sett fina bilder på möbler från Catherine Memmi (har skrivit om dem också) som jag tycker är ursnygga och skulle vilja ha något som påminner om dem.

2006-11-23 @ 07:52:45
URL: http://kattenpejst.blogg.se
Postat av: puppan

Kolla in "min" möbelsnickarkille då: www.kinamockaskogen.se
Han är väldigt duktig. Modern i tänket och gedigen vad gäller material och hantverk. Är otroligt glad att jag hittat till honom!!!!

2006-11-23 @ 09:13:05
URL: http://renovering.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback