Loppiskärring

Min bästa kompis är en riktig bargain-brutta som älskar loppisar. Hon är dessutom riktigt duktig och vet direkt om en loppis är bra eller inte. I vår lilla stad bor en hel del välbärgade människor vilket innebär att potentialen i loppisarna här är mycket bra.

Kompisen ringde i förrgår och var alldelens exalterad!! Hon hade ställt undan fyra teakstolar till mig!! Hon lyckades haffa gubben direkt innan han var på väg att sätta ut dem. "Du mååååååååååste komma hit och titta på dem. Jag har reserverat dem en timme. De är gjorda av Yngve Ekström och priset är 175 kr/stol ". (Yngve Ekström är han som gjorde stolen
Lamino). 

Nu hör det till saken att jag inte alls uppskattar loppisar. Jag tycker snarare att de är helt vedervärdiga. Rent av snuskiga emellanåt. Jag ville naturligtvis inte alls titta på stolarna. Men hon envisades så jag gav mig till slut.

Det hela slutade med att de nu står isärskruvade i mitt kök. I väntan på nytt skumgummi till dynorna. De är väl helt ok ... men inget jag skulle ha fastnat för själv om hon inte envisats med att jag skulle ha dem.  

Stolarna heter Kontiki och är gjorda av Yngve Ekström för Troeds. Kollade på nätet och i en butik kostade de 4800 kr för fyra stycken likadana stolar som nu står i köket *hoppsan*. Jag betalade 700 för fyra stycken. Kompisen var naturligtvis i halvt extas över detta FYND!!! Jag måste ju erkänna att det verkar ju faktiskt vara en bra affär vi gjorde!! De blir säkert fina när vi klätt om dem. Hon är rolig min kompis. En riktig loppiskärring ut i fingerspetsarna :).

39941-327  39941-326  

Kommentarer
Postat av: cleo

Åh, sådana hade vi när jag var liten!

Postat av: cleo

Åh, sådana hade vi när jag var liten!

2006-12-09 @ 17:09:12
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Postat av: VollybollMolly

Fy sjutton vilka ursnygga stolar! Snacka om schysst kompis:-)

2006-12-12 @ 00:42:24
Postat av: blomman

Jag har 4 st i mitt garage om någon är sugen:)

Magnus i Luleå

2008-11-18 @ 17:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback