Strömbrytare och uttag

En sak som jag går och funderar på är vilka strömbrytare/uttag jag skall välja. Jag måste bestämma det typ nästa vecka *gaaah*.

En variant är att ta de här porslingsuttagen i gammal stil som matchar lägenhetens ålder och som b.la finns på
www.byggfabriken.se .

39941-83  39941-82 Problemet med dessa i porslin är att det inte finns uttag för bredband. Vi har ju dragit in ett helt nytt nät i lägenheten så det är väl sisådär en tio ethernetuttag som finns. Jag kan ju inte ha fina porslinsuttag och sedan fyrkantiga moderna bredbandsuttag. Nono.

Det finns dock en serie som heter Eljo Renova som är i samma gamla stil som uttagen ovan. Dock ej i porslin utan i plast. I denna serie finns det bredbandsuttag i gammal stil. 
39941-84   Plasten ser lite smäckigt ut, men det skulle kanske gå att ta porslinsbrytarna och sedan komplettera med bredbandsuttagen från Renovaserien. Då skulle man ju iallafall vara konsekvent i stilen.

Men man kanske skulle skippa den gamla stilen helt??? Jag är inte hundra på att jag gillar den. Kanske tröttnar man fort. Egentligen kan jag tycka att det optimala är att man överhuvudtaget inte skall lägga märke till strömbrytarna/uttagen. Då kanske man inte skall välja denna gamla stil som jag nog tycker sticker ut en hel del. Alternativet är i sådanafall moderna och stilrena brytare som t.ex. www.jung.de .

39941-86  39941-85   Var hos elektrikern idag och kände på dem. Trodde att den vita skulle vara bättre än den i aluminium, men efter att ha klämt och kännt så tycker jag nog tvärt om. Den vita såg plastig ut och den i aluminium såg ut att vara en riktig kameleont. Det lutar åt Jung i alu. Men måste checka lite med Lennart först!


Kommentarer
Postat av: Katten Pejst

Jag tycker om den gamla stilen (fast jag hade valt svart istället för vitt).

Postat av: ina

Det verkar vara 50/50 vad man gillar :). Vi får se vad det blir i slutändan.

2006-08-27 @ 11:30:23
Postat av: Martina

Vad blev det, nyfiken... har haft samma tråkiga problem och välja. Jag gillar det gamla men min sambo vill ha aluminium...

2008-03-23 @ 21:11:05
URL: http://skepparegatan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback