Flytt och badkar

Igår flyttade vi ut från vår gamla lägenhet. Det har ju hela tiden varit en "intermediär" lägenhet om man så säger. En tvåa på 60 m2 som vi hade för att testa på att bo i den här delen av landet i kombination med våran lilla hästgård. Båda två var tämligen överens att man inte kan bo mitt ute på en åker långt från ära och berömmelse när det  börjar bli kallt, mörkt, blött och j-ligt.... så det fick bli en lägenhet i den lilla staden oxo. Vi har bott där i precis fem år och det känns skönt att få något större och bättre. Vi har kollat rätt länge efter en större lägenhet, men i den här staden finns det inte så många schyssta objekt till salu, så det tog lite tid innan just denna lägenhet hittade oss!!! Men en dag så var den där!!!!

Nu är det så att det mesta vi köpt till lägenheten i möbelväg har varit temporära saker som man köpt enbart för att fylla en funktion. Så det har blivit typ en bokhylla för 300 kr på IKEA etc etc...bara för att vi måste ha en bokhylla till alla böcker. Det enda vi flyttat till den nya lägenheten är två duxsängar med åtta ben, en dansk soffa "Lolland", 6 st Cobra stolar i björk +ett elipsbord i björk (tyvärr så är det helt fel träslag i det nya köket, så jag funderar på att lägga ut det på Lauritz.com). Vi har en del tavlor oxo som är värda att ta med. That's it! Resten är bara "skräp" som vi tagit ut till gården. Inredningsfasen ser jag fram emot med skräckblandad förtjusning.

När flyttgubbarna burit upp dessa få möbler så skickade jag iväg dem att hämta det nya Fosterbadkaret som kommit!! Fint!!! Kommer att passa som en smäck i badrummet, som för övrigt håller på att ta form vad gäller kaklingen.

Kommentarer
Postat av: Katten Pejst

Vilken dröm att få börja mer eller mindre från "scratch" vad gäller inredningen.
Flyttfirman kommer hem till oss på torsdag i nästa vecka, men vi får snällt ta med oss våra möbler (fast ett fåtal kommer att slängas) för annars kommer det att eka i huset under en lång tid framöver. En del nyinköp blir det dock förhoppningsvis;-).

Roligt att du tyckte om mitt förslag vad gäller dörren till badrummet- tycker givetvis att ni valde helt rätt;-).

2006-08-25 @ 10:43:11
Postat av: ina

Ja det var jättebra att du kommenterade den där dörren!!! Har ju sett den där varianten, men inte tänkt till ordentligt på den. Det gjorde jag efter din kommentar och kom fram till att det nog skulle bli rätt bra!!! Så tackän en gång!! :).

Ja det är naturligtvis en ynnest att inte ha en ryggsäck att dras med vad gäller möblemang. Samtidigt så känner jag mig vääääldigt osäker på vad jag egentligen vill ha ...men det ger sig säkert efterhand. Det får ta den tid det tar!!

Lycka till med er flytt!!!!

2006-08-25 @ 19:37:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback